Förslag på ny e-tjänst eller förbättringsförslag på befintlig e-tjänst
Örnsköldsviks kommun vill förenkla dina kontakter med oss genom att erbjuda fler e-tjänster* på vår webbsida. Därför vill vi ta reda på vilka e-tjänster du som medborgare har behov av att kunna använda hos kommunen.
Vad skulle du vilja kunna anmäla eller ansöka om hos kommunen när du själv har tid att göra det? Vad skulle du vilja att en mobil-app från kommunen ska innehålla för funktioner, tjänster och information? Eller vad vill du förbättra i redan befintlig e-tjänst? Skicka in dina önskemål till oss via denna e-tjänst.
*En e-tjänst är en tjänst som utförs helt eller delvis elektroniskt via kommunens webbplats och ibland som mobilapplikation (app). E-tjänster gör det enklare för dej att sköta dina ärenden hos kommunen eftersom du får friheten att själv bestämma när du vill göra din anmälan eller ansökan. Allt du behöver är en digital enhet med internetuppkoppling. Några av våra e-tjänster kräver dock att du kan legitimera dig elektroniskt via bankID.
Personuppgiftshantering
Om du väljer att få återkoppling i ditt ärende sparas de uppgifter som anges nedan under "Behandling av personuppgifter".
Om du väljer att vara anonym sparas inga personuppgifter.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Identifierande information (till exempel för- och efternamn)
- E-postadress
- IP-nummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Laglig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke till att personuppgifter behandlas
Lagringstid
- 1 år
Mottagare av personuppgifter
Systemadministratörer
Övriga upplysningar
Om du väljer att vara anonym sparas inga personuppgifter.
Läs mer om hantering av personuppgifter på kommunens webbplats
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringHar du ett klagomål eller en synpunkt på hur vi behandlar dina personuppgifter ska du i första hand vända dig till den verksamhet som behandlar uppgifterna. Blir du inte nöjd med den åtgärd som vidtas kan du kontakta Örnsköldsviks kommuns dataskyddsombud på e-post: dataskyddsombud@ornskoldsvik.se.
Du kan även lämna klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunledning@ornskoldsvik.se
Frågor om e-tjänsten
Kontaktcenter
kontaktcenter@ornskoldsvik.se
0660 - 880 00