Ansökan om trafikanordningsplan ska lämnas in senast 7 arbetsdagar innan arbetet planeras att påbörjas och ansökan ska alltid innehålla följande tre dokument:
- Komplett ifylld blankett Trafikanordningsplan vid vägarbete - ansökan
- Bifogad tydlig skiss/ritning som visar vägmärken och placering av anordningar för avstängning. Markera också hur stor del av gatan, gång- och cykelbanan, gångbanan (trottoarens) bredd/yta eller annan yta som man planerar att ta i anspråk. Ange också hur mycket av dess ursprungliga bredd som är kvar
- Bifogad kartbild som tydligt visar vilken sträcka eller i vilken punkt som vägarbetet planeras genomföras på
Var noga med att fylla i alla uppgifter på blanketten så att handläggningen av ansökan kan ske utan att kompletterande uppgifter behöver hämtas in i efterhand.
Läs mer om trafikanordningsplan
Skicka ansökan till
Samhällsbyggnadsförvaltningen
SE-891 88 Örnsköldsvik
Du kan också skicka ansökan via e-post till samhallsbyggnad@ornskoldsvik.se eller lämna den i receptionen på stadshuset Kronan, Järnvägsgatan 6. Kom ihåg att blanketten behöver skrivas ut och undertecknas innan den skickas in.