Personuppgifter som behandlas
- Identifierande information (till exempel för- och efternamn)
- IP-nummer (enbart vid anmälan i e-tjänsten)
- Kommunikationsloggar
- Kontaktinformation
Ändamålet med behandlingenVid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Om du valt att vara helt anonym sker ingen behandling av personuppgifter. Men du måste ändå godkänna att du tagit del av informationen.
Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke till att personuppgifter behandlas
Lagringstid
- Tills ärendet är avklarat
Mottagare av personuppgifter
Behörig personal inom verksamheten för Familjerådgivningen.
Övriga upplysningar
Enligt dataskyddsförordningen har du rätt att begära att få ut ett registerutdrag, begära att dina personuppgifter rättas, begränsas eller, i vissa fall, raderas.
Läs mer om hur kommunen behandlar dina personuppgifter och GDPR på www.ornskoldsvik.se/gdpr.
Allmän handling
Tänk på att alla uppgifter om ärendet, om dig som avsändare och handlingar som skickas in till kommunen kan bli allmänna handlingar och kan lämnas ut på begäran efter en sekretessprövning. Läs mer om allmänna handlingar på www.ornskoldsvik.se/om-kommunen/politiska-beslut-och-handlingar/allmanna-handlingar-och-diarium.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du har synpunkter på hur Örnsköldsviks kommun hanterar dina personuppgifter kan du vända dig till personuppgiftsansvarig nämnd, se kontaktuppgifter nedan, eller till kommunens dataskyddsombud på dataskyddsombud@ornskoldsvik.se.
Du kan även lämna klagomål rörande personuppgiftshanteringen till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök IMY:s webbplats (https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Välfärdsnämnden
valfard@ornskoldsvik.se