Tillfällig övernattning - anmälan
Den här tjänsten kräver inloggningVid större idrottsarrangemang eller liknande kan det finnas behov av tillfällig förläggning i lokaler som normalt inte är utformade för övernattning. Arrangören har då skyldighet att anmäla tillfälliga övernattning till Räddningstjänsten Örnsköldsvik.
Läs mer om idrottsanläggningar och hallar
Du som arrangör för den tillfälliga förläggningen ansvarar helt och hållet för säkerheten och att:
- personalen har tillräcklig kunskap och utbildning
- personalen kan agera på ett riktigt sätt vid en brand/utrymningssituation
- larmmöjligheter finns till räddningstjänsten telefon 112
- personalen känner till och kan hantera den brandsläckningsutrustning (handbrandsläckare, inomhusbrandposter etc.) som finns i lokalen
- personalen har kunskap om brandtekniska installationer (brandlarm, branddörrar, släckutrustning, nödutgångar, vägledande markering m m)
- de brandtekniska installationerna är kontrollerade och fungerar innan övernattning sker
- de övernattande fått information så att de kan agera på ett tillfredsställande sätt vid en brand/utrymningssituation
- ordningsregler upprättas och följs
- checklista (se dokument "PM tillfällig övernattning"), avprickats av brandvakt, brandskyddsansvarig eller motsvarande person
- sovsalens sängplatser utformas enligt dokumentet "PM tillfällig övernattning"
Anmälan
Anmälan görs av ansvarig arrangör och den ska ha inkommit till Räddningstjänsten Örnsköldsvik senast fem dagar innan övernattningen äger rum.
Skyddade personuppgifter
Du som har skyddade personuppgifter bör inte använda denna e-tjänst. Orsaken är att informationen som lämnas i e-tjänsten kan bli en offentlig handling. Det är heller inte möjligt att garantera fullständigt skydd från obehörig insyn. Kontakta istället Kontaktcenter via telefonnummer 0660 - 880 00. Telefontider: vardagar 07:30–17:00 (15 maj–15 september 07:30–16:15). Besöksadress: Järnvägsgatan 6.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Fastighetsbeteckning
- IP-nummer
- Samhällsinrättning
- Kontaktinformation
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen är nödvändig som ett led i myndighetsutövning
Lagringstid
För evigt
Mottagare av personuppgifter
Insatsledare hos Räddningstjänsten Örnsköldsvik.
Övriga upplysningar
Enligt dataskyddsförordningen har du rätt att begära att få ut ett registerutdrag, begära att dina personuppgifter rättas, begränsas eller, i vissa fall, raderas.
Läs mer om hur kommunen behandlar dina personuppgifter och GDPR.
Allmän handling
Tänk på att alla uppgifter om ärendet, om dig som avsändare och handlingar som skickas in till kommunen kan bli allmänna handlingar och kan lämnas ut på begäran efter en sekretessprövning. Läs mer om allmänna handlingar och diarium.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Synpunkter eller klagomål lämnas till:
- Kommunens dataskyddsombud via e-postadress dataskyddsombud@ornskoldsvik.se
- Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök Integritetsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål. webbplats.
Personuppgiftsansvarig
kommunstyrelsen
Räddningstjänsten Örnsköldsvik
insatsledare@ornskoldsvik.se
0660-880 00, välj tonval 2
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Minst fem dagars framförhållning
- Så skaffar du e-legitimation